Potrzebujesz Falownik? Zadzwoń. Pomożemy w jego doborze. Tel: 665 470 995
Dodaj swojš firmę do katalogu falowniki24.info.pl

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE

Tzw. Technika 87Hz

2013.10.29

 

 

Technika 87Hz – bardzo ciekawe zagadnienie, ponieważ rozwiązanie to pozwala na poszerzenie zakresu regulacji prędkości silnika asynchronicznego od 0 do 87Hz. Jednocześnie zachowany zostaje stały moment i zostaje zwiększona moc silnika.

 

 

 

 

W takim przypadku silnik łączy się w trójkąt. Jak wiadomo silnik podłączony w trójkąt (przy napięciu 230V) pobiera większy prąd o wartość pierwiastek z trzech. Falownik dobiera się wtedy nie do mocy  ale do konkretnej wartości prądu. Zazwyczaj jest to falownik o jeden typoszereg mocniejszy (moc falownika będzie większa o pierwiastek z trzech od mocy znamionowej silnika).

Po podłączeniu silnika w trójkąt w falowniku należy ustawić częstotliwość załomu – 87Hz. Jeśli wcześniej nie ustawi się tego to może dojść do uszkodzenia falownika lub silnika. Po takim ustawieniu falownika, - przy częstotliwość 50Hz oraz napięciu 230V – i regulując częstotliwość w zakresie: 0 – 50Hz są takie same możliwości regulacji silnika jak dla standardowego nastawienia falownika.

A co się zmienia się gdy będziemy chcieli regulować prędkość silnika w zakresie częstotliwości: 50 – 87Hz ? W tym zakresie zostaje zachowana proporcja pomiędzy napięciem a częstotliwością czyli jest możliwość napędu do 87Hz. Napięcie 400V podane na silnik (przy jego znamionowym 230V) w tym przypadku nie jest dla niego groźne ponieważ napięcie 400V zostaje podane przy częstotliwości 87Hz. Wynika to stąd, że silnik posiada impedancję, która jest proporcjonalna do częstotliwości i od której wartość zależy od indukcyjności silnika. I wtedy jeśli na silnik zostanie podane podwyższone napięcie przy większej częstotliwości to nie spowoduje to podwyższenia prądu.

Oczywiście jak każda metoda ma również wady, np. nie można stosować techniki 87Hz w zastosowaniu silników o jednej parze biegunów ponieważ prędkość takiego silnika mogłaby wzrosnąć do 5000 obr/min. W przypadku silników czterobiegunowych ich prędkość wzrośnie do ok. 2800 obr/min. Jedna zawsze należy się upewnić czy producent danego silnika dopuszcza tak wysokie obroty. Ma to związek z wytrzymałością łożysk silnika.

Technika 87Hz ma zastosowanie do silników posiadających uzwojenie 230/400V czyli do mocy ok. 4kW, powyżej tej mocy silniki posiadają z reguły uzwojenie 400/690V. Przy zastosowaniu techniki 87Hz jak zostało wspomniane wzrasta zakres regulacji ponieważ wzrasta obszar pracy ze stałym momentem, - jest oczywiście zaleta ale w układach dynamicznych może stanowić i wadę bo wzrasta czas rozpędu od 0 do 87Hz. I ostatnia rzecz, -  utrzymywanie znamionowego momentu obciążenia przy częstotliwości 87Hz powoduje pracę silnika przy obciążeniu mocą większą o pierwiastek z trzech, co przy długotrwałym obciążeniu skraca żywotność silnika.

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE
P.H.U. ZAWEX

Polecamy

www.zawex.pl/?p=p_9&sName=falowniki-lg
sklepfalowniki.pl/promocjafalownikow,3.html
sklepfalowniki.pl/falowniki-lg-m100.html
www.falowniki24.info.pl/szukaj-firmy
sklepfalowniki.pl/falowniki-sanyu.html
Jakich informacji będziesz szukał na falowniki24.info.pl?



Zobacz wyniki

Polecane strony:

Zadzwoń do nas!
17 855 51 28
Chcesz być
na bieżąco?
ABB    ACTIMAX    APATOR CONTROL    BERGES    CONTRPL TECHNIQUES    DANFOS    DELTA ELECTRONICS    ENEL    EURA Drives    FUJI    GE    HITACHI    HYUNDAY    INNE    INVERTEK DRIVES    KEB    LENZE    LOVATO    LUST    MITSUBISHI    MOELLER    NAIS    NORD    OMRON    pDRIVE    POWTRAN    SANTERNO    SCHNEIDER    SEW    TECO    TOSHIBA    TOYO DENKI    TWERD    VACON    YASKAWA    ZIEHL-ABEGG    LG/LS Industrial Systems    SIMENS   
©2012 P.H.U. ZAWEX, Krasne 830A, 36-007 KRASNE