Potrzebujesz Falownik? Zadzwoń. Pomożemy w jego doborze. Tel: 665 470 995
Dodaj swojš firmę do katalogu falowniki24.info.pl

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE

Przemienniki częstotliwości od strony praktycznej

Objaśnienie do funkcji motopotencjometru - falownik LS iS7

2014.04.13
Objaśnienie do funkcji motopotencjometru - falownik LS iS7

Ostatnio programowałem iS7 napędzający coś w rodzaju magla. Sygnał startu z listwy zaciskowej (zacisk standardowo P1), więc DRV06=1. Prędkość zadawana wirtualnym motopotencjometrem, zatem wejście P2 to Up (IN66=17), a P3 - Down (IN67=18). Motopotencjometr w logice LS nie jest szczególnym źródłem zadawania prędkości, jak wejście napięciowe czy komunikacja cyfrowa - aby sterować motopotencjometrem należy ustawić zadajnik częstotliwości na Keypad1 (albo Keypad2), tzn. DRV07=0. W momencie naciśnięcia wyłącznika BHP oczywiście należy walce jak najszybciej zatrzymać, a więc tryb stopu ustawiłem na hamowanie dynamiczne na granicy możliwości ładowania kondensatora, czyli ADV08=4 (oprócz tego rozłącza się stycznik na zasilaniu falownika). Czasy ACC i DEC ustawione na 10 sekund (DRV03, DRV04).

 

Podczas próby okazuje się, że przyspieszanie działa prawidłowo - falownik rozpędza się do maksymalnej prędkości w ciągu 10 sekund, natomiast zmniejszanie prędkości jest praktycznie niekontrolowane - wystarczy krótkie dotknięcie przycisku Down, aby prędkość spadła niemal do zera. Eksperymenty z Jog Acc/Dec, Ramp T Mode i drugim zestawem parametrów nie dały pozytywnego wyniku. Nie pomogło nawet przeczytanie instrukcji w części dotyczącej motopotencjometru. Problem tkwił w kolizji Dec Time (DRV04) z trybem stopu (ADV08), co udało się stwierdzić doświadczalnie, metodą prób i błędów. Zamiast zwalniać rampą o czasie 10 sekund - falownik zmniejszał szybkość na granicy wytrzymałości układu zasilania DC, czyli bardzo szybko. Na logikę powinno mieć to zastosowanie jedynie po zdjęciu rozkazu ruchu, a nie w trakcie biegu falownika.

 

Po zmianie trybu stopu na DC Brake (ADV08=1) oraz ustaleniu prędkości, od której ma działać hamowanie DC na wartość częstotliwości maksymalnej (ADV17=50Hz) silnik zatrzymuje się prawie momentalnie, a rampa zwalniania odpowiada nareszcie rampie przyspieszania.

 

eplus


Poszukujesz dobrego  instalatora-  wortal falowniki24.info.pl  poleci odpowiedniego fachowca –zainteresowanych prosimy o kontakt T: 665 470 995

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html
www.sklepfalowniki.pl

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE
P.H.U. ZAWEX

Polecamy

www.falowniki24.info.pl/szukaj-firmy
sklepfalowniki.pl/falowniki-lg-m100.html
www.zawex.pl/?p=p_9&sName=falowniki-lg
sklepfalowniki.pl/promocjafalownikow,3.html
sklepfalowniki.pl/falowniki-sanyu.html
Jakich informacji będziesz szukał na falowniki24.info.pl?



Zobacz wyniki

Polecane strony:

Zadzwoń do nas!
17 855 51 28
Chcesz być
na bieżąco?
ABB    ACTIMAX    APATOR CONTROL    BERGES    CONTRPL TECHNIQUES    DANFOS    DELTA ELECTRONICS    ENEL    EURA Drives    FUJI    GE    HITACHI    HYUNDAY    INNE    INVERTEK DRIVES    KEB    LENZE    LOVATO    LUST    MITSUBISHI    MOELLER    NAIS    NORD    OMRON    pDRIVE    POWTRAN    SANTERNO    SCHNEIDER    SEW    TECO    TOSHIBA    TOYO DENKI    TWERD    VACON    YASKAWA    ZIEHL-ABEGG    LG/LS Industrial Systems    SIMENS   
©2012 P.H.U. ZAWEX, Krasne 830A, 36-007 KRASNE