Potrzebujesz Falownik? Zadzwoń. Pomożemy w jego doborze. Tel: 665 470 995
Dodaj swojš firmę do katalogu falowniki24.info.pl

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE

Forum

odpowiedz na temat
Forum » Falowniki - Funkcje, porady, montaż, serwis, problemy » Silnik z hamulcem, a falownik
  • Autor:
  • ~TestoGG32
  • Data dodania:
  • 2019-08-26 09:55:05
  • Lista tematów:
  • 11
  • Ilosc postów:
  • 18
  • Witam Kolegów. Mam następujące pytanie. Czy istnieje możliwość podłączenia falownika do silnika z hamulcem, tak aby ten układ działał poprawnie? Chciałbym aby po starcie falownika hamulec był zwalniany, a następnie po jego zatrzymaniu ponownie uruchamiany.
  • Autor:
  • ~eplus
  • Data dodania:
  • 2019-08-26 14:47:27
  • Lista tematów:
  • 1
  • Ilosc postów:
  • 232
  • Hamulec zwalnia się podaniem napięcia, najczęściej stałego z osobnego źródła. Przekaźnik zadający sygnał biegu dla falownika musi innym stykiem załączać elektromagnes hamulca, aby równocześnie odhamować.
    Jeśli silnik nie zatrzymuje się wybiegiem po zakończeniu rozkazu ruchu, lecz zwalnia "po rampie" wg parametru dec, to należy zapewnić podtrzymanie hamulca przez przekaźnik wyjściowy falownika - zaprogramowany na sygnał biegu (dla IG5a jest to par. I55=12, wtedy do czasu spadku częstotliwości do zera hamulec będzie podtrzymany przez ten styk.
    Jeśli hamulec jest wyprowadzony z uzwojeń i zasilany napięciem 230V AC przez specjalny prostowniczek, to trzeba go odłączyć i osobno zasilić z napięcia 230V przez ten sam prostownik w wyżej opisany sposób (napięcie na cewce hamulca jest zwykle ok. 108V DC). Przy zmniejszonej częstotliwości hamulec w oryginalnym połączeniu nie zadziała.
    Jeśli hamulec zasilany jest z trzech faz (rzadki przypadek, stare rozwiązanie) - potrzebny będzie jeszcze stycznik.
    Raz widziałem hamulec zasilany z mostka prostowniczego prądem jednej z faz silnika - to już zupełne dziwactwo, zastosowałem wtedy pomocnicze napięcie stałe.
  • Autor:
  • ~TestoGG32
  • Data dodania:
  • 2019-10-30 08:07:21
  • Lista tematów:
  • 11
  • Ilosc postów:
  • 18
  • Dziękuję za pomoc, takiej odpowiedzi potrzebowałem. W moim przypadku silnik najprawdopodobniej będzie hamował rampą, w związku z czym zastosuję rozwiązanie z podtrzymaniem hamulca przez przekaźnik wyjścia falownika.
odpowiedz na temat

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE
P.H.U. ZAWEX

Polecamy

www.zawex.pl/?p=p_9&sName=falowniki-lg
www.falowniki24.info.pl/szukaj-firmy
sklepfalowniki.pl/falowniki-lg-m100.html
sklepfalowniki.pl/falowniki-sanyu.html
sklepfalowniki.pl/promocjafalownikow,3.html
Jakich informacji będziesz szukał na falowniki24.info.pl?



Zobacz wyniki

Polecane strony:

Zadzwoń do nas!
17 855 51 28
Chcesz być
na bieżąco?
ABB    ACTIMAX    APATOR CONTROL    BERGES    CONTRPL TECHNIQUES    DANFOS    DELTA ELECTRONICS    ENEL    EURA Drives    FUJI    GE    HITACHI    HYUNDAY    INNE    INVERTEK DRIVES    KEB    LENZE    LOVATO    LUST    MITSUBISHI    MOELLER    NAIS    NORD    OMRON    pDRIVE    POWTRAN    SANTERNO    SCHNEIDER    SEW    TECO    TOSHIBA    TOYO DENKI    TWERD    VACON    YASKAWA    ZIEHL-ABEGG    LG/LS Industrial Systems    SIMENS   
©2012 P.H.U. ZAWEX, Krasne 830A, 36-007 KRASNE