Potrzebujesz Falownik? Zadzwoń. Pomożemy w jego doborze. Tel: 665 470 995
Dodaj swojš firmę do katalogu falowniki24.info.pl

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.sklepfalowniki.pl
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE

Kody Błędów w Falownikach Optidrive ODE E3

2018.09.13
Kody Błędów w Falownikach Optidrive ODE E3

W poprzednich artykułach z serii poświęconej falownikom Optidrive ODE-E3 przedstawiliśmy sposób sterowania pracą falownika za pomocą zacisków i panelu użytkownika oraz opisaliśmy protokół komunikacyjny Modbus-RTU dostępny w falownikach serii ODE-3. W tym artykule omówimy natomiast wszystkie komunikaty zawierające kod błędu falownika - opiszemy czym są, co oznaczają oraz podamy proponowany sposób rozwiązania problemu.

 

Kody Błędów Falownika Optidrive ODE-E3

 

 

Poniżej znajduje się lista 30 kodów informujących o wystąpieniu błędu w falownikach Optidrive ODE-E3:

 

 

 

Nadmiar Prądu Kanału Hamulcowego

 

Kod błędu:

 

Nr 01

 

Opis:

 

Zaleca się sprawdzenie stanu zewnętrznego rezystora hamującego oraz połączenia przewodów.

 

 

Przeciążenie Rezystora Hamującego

 

Kod błędu:

 

Nr 02

 

Opis:

 

Nastąpiło samoczynne wyłączenie przemiennika częstotliwości, w celu uniknięcia uszkodzenia rezystora hamującego.

 

 

Przetężenie Prądu Na Wyjściu

 

Kod błędu:

 

Nr 03

 

Opis:

 

Na wyjściu falownika pojawił się chwilowy nadmiar prądu (nadmierne obciążenie lub obciążenie uderzeniowe na silniku).

 

 

Przeciążenie Termiczne SIlnika (I2t)

 

Kod błędu:

 

Nr 04

 

Opis:

 

Nastąpiło samoczynne wyłączenie falownika spowodowane przekroczeniem >100% prądu znamionowego silnika (ustawionego w parametrze P-08) przez określony czas.

 

 

Błąd Stopnia Mocy

 

Kod błędu:

 

Nr 05

 

Opis:

 

Możliwe zwarcie silnika lub przewodu połączeniowego - zaleca się sprawdzenie instalacji pod kątem występowania zwarcia.

 

 

Przepięcie Na Szynie DC

 

Kod błędu:

 

Nr 06

 

Opis:

 

W celu ustalenia przyczyny pojawienia się błędu "Przepięcie na szynie DC" należy sprawdzić czy napięcie zasilające falownik nie przekracza dopuszczalnej tolerancji lub jeżeli błąd pojawia się podczas zwalniania / zatrzymywania falownika zwiększyć czas zwalniania (parametr P-04) lub zainstalować odpowiedni rezystor hamujący i aktywować funkcję hamowania dynamicznego (parametr P-34).

 

 

Zbyt Niskie Napięcie Na Szynie DC

 

Kod błędu:

 

Nr 07

 

Opis:

 

Wejściowe napięcie zasilające falownik jest zbyt niskie. Błąd ten standardowo pojawia się podczas odłączania przemiennika od zasilania - jeżeli jednak występuje on w trakcie pracy urządzenia należy sprawdzić napięcie zasilania wejściowego oraz wszystkie elementy układu zasilającego falownik.

 

 

Zbyt Wysoka Temperatura Radiatora

 

Kod błędu:

 

Nr 08

 

Opis:

 

Temperatura radiatora chłodzącego przemiennik przekroczyła dopuszczalną wartość - należy sprawdzić czy temperatura otoczenia falownika mieści się w wartościach zawartych w specyfikacji, czy jest dostarczana odpowiednia ilość powietrza chłodzącego, a także czy dolny i górny otwór wentylacyjny nie jest zablokowany ani zapchany.

 

 

Zbyt Niska Temperatura

 

Kod błędu:

 

Nr 09

 

Opis:

 

Powyższy błąd pojawia się w sytuacji gdy temperatura otoczenia przemiennika spada poniżej -10 stopni Celsjusza. W celu poprawnego działania falownika zaleca się zwiększenie temperatury powyżej 10 stopni Celsjusza.

 

 

Wczytano Parametry Ustawione Fabrycznie

 

Kod błędu:

 

Nr 10

 

Opis:

 

Wszystkie parametry konfiguracyjne falownika zostały przywrócone do konfiguracji fabrycznej.

 

 

Błąd Zewnętrzny

 

Kod błędu:

 

Nr 11

 

Opis:

 

Styk rozwierny połączony z wejściem cyfrowym nr 3 został otwarty. Jeżeli do silnika jest podłączony termistor należy sprawdzić czy silnik nie jest zbyt gorący.

 

 

Utrata Komunikacji Optibus

 

Kod błędu:

 

Nr 12

 

Opis:

 

Sprawdzić połączenie komunikacyjne pomiędzy falownikami i urządzeniami zewnętrznymi, a ponadto należy upewnić się czy każdy z pracujących w sieci falowników ma nadawany własny, niepowtarzalny adres.

 

 

Zbyt Wysokie Tętnienie Szyny DC

 

Kod błędu:

 

Nr 13

 

Opis:

 

Upewnić się czy wszystkie fazy zasilania wejściowego są obecne i symetryczne.

 

 

Błąd Utraty Fazy Wejściowej

 

Kod błędu:

 

Nr 14

 

Opis:

 

Sprawdzić, czy fazy zasilania wejściowego są obecne i symetryczne.

 

 

Przetężenie Prądu Na Wyjściu

 

Kod błędu:

 

Nr 15

 

Opis:

 

Należy sprawdzić czy w silniku lub przewodzie połączeniowym nie występuje zwarcie.

 

 

Uszkodzony Termistor Na Radiatorze

 

Kod błędu:

 

Nr 16

 

Opis:

 

Na radiatorze falownika nastąpiło uszkodzenie termistora - należy skontaktować się z serwisem.

 

 

Błąd Pamięci Wewnętrznej (IO).

 

Kod błędu:

 

Nr 17

 

Opis:

 

Nacisnąć przycisk "STOP" w celu skasowania błędu - jeżeli nadal się utrzymuje, wówczas należy skontaktować się z dostawcą przemiennika Optidrive ODE E3.

 

 

Utrata Sygnału 4-20mA

 

Kod błędu:

 

Nr 18

 

Opis:

 

Sprawdzić przyłącza wejść analogowych oraz poprawność funkcjonowania podłączonych potencjometrów / zadajników.

 

 

Błąd Pamięci Wewnętrznej (DSP).

 

Kod błędu:

 

Nr 19

 

Opis:

 

Nacisnąć przycisk "STOP" w celu skasowania błędu - jeżeli nadal się utrzymuje, wówczas należy skontaktować się z dostawcą falownika.

 

 

Błąd Termistora Silnika PTC

 

Kod błędu:

 

Nr 21

 

Opis:

 

Zbyt wysoka temperatura podłączonego termistora silnika. Należy sprawdzić połączenie kablowe oraz silnik.

 

 

Zbyt Wysoka Temperatura Wewnątrz Przemiennika

 

Kod błędu:

 

 

Opis:

 

Wewnątrz falownika panuje zbyt wysoka temperatura - należy sprawdzić czy temperatura otoczenia nie przekracza wartości podanych w specyfikacji oraz upewnić się że jest zapewniona odpowiednia ilość powietrza chodzącego przemiennik.

 

 

Błąd Automatycznego Dostrojenia

 

Kod błędu:

 

Nr 40

 

Opis:

 

Podczas automatycznego dostrajania wykryto nieprawidłowe parametry silnika. Należy sprawdzić przewód silnikowy oraz przyłącza pod kątem ciągłości, a także czy wszystkie trzy fazy silnika są obecne i symetryczne.

 

 

Błąd Utraty Komunikacji Modbus

 

Kod błędu:

 

Nr 50

 

Opis:

 

W celu poznania przyczyny tego błędu należy sprawdzić wejściowy kabel połączeniowy Modbus RTU oraz upewnić się czy co najmniej jeden rejestr jest cyklicznie wybierany w zakresie limitu czsu oczekiwania ustawionego we wskaźniku 3 P-36.

 

 

Błąd Utraty Komunikacji Protokołu CANopen

 

Kod błędu:

 

Nr 51

 

Opis:

 

W celu poznania przyczyny tego błędu należy sprawdzić wejściowy kabel połączeniowy CANopen oraz upewnić się czy odbywa się cykliczna komunikacja w zakresie limitu czasu oczekiwania ustawionego we wskaźniku 3 P-36.

Wydarzenia

 
 
Polecaj portal o przemiennikach częstotliwości - Falowniki24 znajomym
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-115.html
www.falowniki24.info.pl/artykuly/art-130.html
www.sklepfalowniki.pl

Zobacz:

Filmiki o falownikach LG/LS, LENZE, EURA i innych na portalu YouTUBE
P.H.U. ZAWEX

Polecamy

sklepfalowniki.pl/promocjafalownikow,3.html
www.zawex.pl/?p=p_9&sName=falowniki-lg
falowniki24.info.pl/artykuly/art-228.html
www.falowniki24.info.pl/szukaj-firmy
Jakich informacji będziesz szukał na falowniki24.info.pl?



Zobacz wyniki

Polecane strony:

Zadzwoń do nas!
17 855 51 28
Chcesz być
na bieżąco?
ABB    ACTIMAX    APATOR CONTROL    BERGES    CONTRPL TECHNIQUES    DANFOS    DELTA ELECTRONICS    ENEL    EURA Drives    FUJI    GE    HITACHI    HYUNDAY    INNE    INVERTEK DRIVES    KEB    LENZE    LOVATO    LUST    MITSUBISHI    MOELLER    NAIS    NORD    OMRON    pDRIVE    POWTRAN    SANTERNO    SCHNEIDER    SEW    TECO    TOSHIBA    TOYO DENKI    TWERD    VACON    YASKAWA    ZIEHL-ABEGG    LG/LS Industrial Systems    SIMENS   
©2012 P.H.U. ZAWEX, Krasne 830A, 36-007 KRASNE